Kan du bruge LinkedIn til marketing? Er det ikke bare et socialt medie for dimittender på jagt efter deres første job i industrien og for PR-medarbejdere, der bruger det som en scrapbog, hvor de lige smider et billede op, hver gang deres virksomhed har sponseret, holdt eller deltaget i noget? Nej – altså: Det er det også, men der er faktisk et for mange virksomheder uforløst potentiale i LinkedIn.
Bliv vist for din målgruppe
LinkedIn har godt en million danske brugere. Hvor Facebook typisk er et bedre socialt medie at markedsføre B2C-produkter og -ydelser på, er LinkedIn faktisk udmærket til B2B-salg. Som annoncør på LinkedIn har du gode muligheder for at målrette din annoncering på LinkedIn efter bl.a. jobtitler.
Sælger du et helt særligt produkt, som langt fra alle virksomheder har brug for, så gør LinkedIn det nemt at blive vist for ansatte i de få virksomheder, som godt kunne tænkes at ville handle med dig.
Skab øget brandkendskab
Du skal ikke regne med, at dine annoncer på LinkedIn fører til impulskøb – ved B2B-salg vil kunden jo altid lige tænke ting igennem, inden han vælger at købe noget på virksomhedens vegne. Men ved at lave kampagner på LinkedIn kan du langsomt øge folks kendskab til dit brand og dine ydelser eller produkter. Vil du have hjælp til at komme i gang med LinkedIn-annoncer? Hør et marketingbureau.
Ikke alt behøver opfordre til køb
Siden et formål med annoncering på LinkedIn netop kan være øget brandkendskab, så behøver dine annoncer ikke nødvendig direkte opfordre til noget køb. Du kan vitterligt også lave annoncerer med en video eller et billede, der viser noget fra din hverdag, som brugere så kan reagere på. Det betyder ikke, du kan være ligeglad med, hvad du viser, men at få folk til at reagere kan være en sejr i sig selv.