Der er få ting så spændende som at være involveret i ledelsen af en virksomhed eller måske eje sit eget firma. Nærmest ligegyldigt hvilken branche du befinder sig i, er der noget smukt over at være med til at få et firma til at vokse. Det er let at blive revet med af udviklingen af produkter, udvidelser af sortimentet og nye, spændende idéer. Men det er også utroligt vigtigt, at du ikke glemmer dine kunder! Der er trods alt ingen virksomhed uden købere, så selvom du måske er mere optaget af andre ting, er du nødt til også at give markedsføringen en skalle.
Forkæl dine kunder
Hvis du gerne vil have folk til at købe dine produkter, så er det vigtigt, at du forkæler dem lidt. Det kan du for eksempel gøre ved at belønne faste kunder med flotte rabatter, men det er også vigtigt, at du kører en markedsføringsstrategi, hvor køberne føler, at der bliver taget godt hånd om dem. Hvis du deltager på messer eller på anden måde gør reklame i det offentlige rum, så sørg for at have nogle prøver af dine produkter med, som du kan dele ud af. En drikkedunk med logo på er også rigtig smart at have stående. De potentielle købere kan jo i princippet blive mindet om dit firma hver gang de tager en tår vand!
Fang kundernes opmærksomhed
I dag bliver der kæmpet om vores opmærksomhed som aldrig før. Der er nemlig blevet tilføjet en helt ny marketingsarena i form af de sociale medier. Hvis du laver en fængende reklame her, så kan den sprede sig med lynets hastighed gennem likes, delninger og kommentarer. Derfor er det heller ikke nok kun at have en drikkedunk med logo eller nogle smagsprøver stående. Du er nødt til også at have en gennemført, digital pr-strategi, hvis du vil være helt sikker på at tiltrække kundernes opmærksomhed.