Kunne I godt tænke jer at få en bedre performance digitalt? Der er nogle virksomheder, der lidt undervurderer vigtigheden af digital synlighed, men i dag er det der, langt størstedelen af marketing foregår. I har formentlig kunder eller interesserede brugere, der klikker ind på jeres hjemmeside, og så er det vigtigt, at den kan tilbyde brugeren det, vedkommende er på jagt efter.
Det handler først og fremmest om, at I skal have en webside, der er bygget op således, at I selv kan udvikle videre på den, opdatere den når det er relevant og meget andet, uden det bliver en byrde. Derfor kan I med en god backend få et produkt, der bliver noget mere tilgængligt for jer, end tidligere løsninger har været.
Ved at samarbejde med et webbureau får I en løsning, hvor der løbende vil være samtaler og møder, så I ved, at I får den løsning, I har efterspurgt. Her er der fokus på alt fra backend til marketingdelen og designet, og det er noget, der giver rigtig god mening, når det spiller sammen. På den måde har I færre tråde at holde styr på, så I forhåbentlig får et produkt, der lever op til jeres forventninger.
Hvad er CRO?
Er I stødt på begrebet CRO, når I har siddet med websites og læst om, hvordan de bedst udvikles? CRO er konverteringsraten på en hjemmeside. Altså I hvilken grad I formår at gøre brugere til kunder. Det kan godt være, I har et antal mennesker, der altid klikker ind på jeres hjemmeside og ser på de produkter eller ydelser, I tilbyder, men hvis de aldrig køber noget, er I lige vidt.
Der er forskellige typer af konvertering. Hvor den direkte netop konverterer brugeren til køber eller kunder, er der også andre mere indirekte. Det kan for eksempel handle om, at I formår at få en bruger til at skrive sig op til et nyhedsbrev, så I fortsat kan sende tilbud eller nyheder, som er relevante.
Der er flere forskellige måder at optimere konverteringsraten på, og det er noget af det, I kan få inspiration til gennem webbureauet. Måske I er i tvivl om, hvordan en designproces af en webside egentlig kan se ud? I kan læse om forskellige cases på hjemmesiden og se, hvordan andre har fået løst deres problemstillinger – måske der er noget, der ligner det, I står med?