TikTok er dér, de unge er. I hvert fald lige nu. Det er en videobaseret platform, hvilket vil sige, at hvis du vil markedsføre på TikTok, så skal du tænke visuelt og auditivt. Du når ikke så langt med tekst på dette sociale medie, hvis ikke du bruger en stærk billed- eller lydside til at få folk på krogen. Hvorfor burde du så egentlig give dig i kast med annoncering på TikTok? Det har du flere oplagte grunde til.
TikTok fordrer kreativ udfoldelse
Lidt som Pinterest er TikTok et medie, der fordrer kreativ udfoldelse. Her handler det ikke om bare at sende opslag ud, som folk skal læse og forholde sig til. Det handler om at imponere, og du behøver ikke være velbevandret inden for platformen for at kunne lave noget, der møder TikTok-brugerne i øjenhøjde og gør dem interesserede i din virksomhed eller som minimum i et produkt eller ydelser.
Segmentér nationale eller internationale målgrupper
Kan du nå folk via TikTok-marketing, som du ikke når andre steder? I teorien ja, og unge mennesker (16-24 år) udgør ca. en tredjedel af platformens brugere. Til national og international marketing kan du med fordel benytte TikTok, da platformen er tilgængelig i over 150 lande. Hvor du selvfølgelig er i stand til at nå din målgruppe på organisk manér ved at lave content, kan du altså også annoncere.
Vil du vide mere om segmentering af målgrupper på TikTok? Læs mere på tiktok-marketing.dk.
Få dine TikTok-annoncer vist i fuldskærmsformat
For du kan få reklamer i fuldskærmsformat, der vises mellem brugeres content. Du kan også få dine annoncer vist, så snart brugere åbner appen. Så dine muligheder for annoncering tager højde for de forskellige måder, folk bruger appen på. Nogle brugere er på vagt over for annoncer, der titter frem et bestemt sted på et bestemt tidspunkt, så de ikke er så effektive. Hvad kan du gøre for at nå dem?
Engagér TikTok-brugere med en Hashtag Challenge
Det er måske her, at content, der kan nå brugere organisk, har sin berettigelse. Du kunne også starte det, der hedder en Hashtag Challenge, hvor du kan få TikTok-brugere til at lave content ved, at du sender en udfordring ud. Når du har mange redskaber at gøre brug af, hvordan kommer du så i gang med TikTok-marketing? Du kan få hjælp fra professionelle, fx inde på tiktok-marketing.dk nævnt før.