Når du skal markedsføre dine produkter, ligger der mange tanker bag de forskellige valg. Det handler nemlig om at kunne markedsføre på en måde, hvor dine potentielle kunder får øje på dine services eller produkter. Derudover handler det om at virke troværdig, fordi ellers ønsker kunderne selvfølgelig ikke at gøre brug af dine produkter eller services. Det kan være en svær proces at finde ud af, hvordan du vil markedsføre, men det er vigtigt, at den er godt gennemtænkt. Influencer marketing vinder mere og mere frem, og i dag har du mulighed for at bruge micro influencers til at markedsføre dine produkter.
Micro influencers
Det kan være svært at finde ud af, hvad micro influencers er. Micro influencers er dem, der har mellem 300 – 15.000 følgere. Når de kommer op over 15.000 skifter de til macro influencers, og der følger en række andre elemeter med. Micro influencers har den fordel, at de har en stor effekt på deres følgeres købsbeslutning. Hermed har de en god kontakt med deres følgere, og disse micro influencers giver også en større troværdighed til dit produkt eller service.
Det er flere fordele i at vælge micro influencers til markedsføring af dit produkt eller service, men der er også sine fordele i at vælge en macro influencer. Derfor handler det meget om, hvad du ønsker med din markedsføring, der afgør, hvad du vælger. Den største forskel er, at micro influencer har en bedre social interaktion med sine følgere fremfor macro influencers. Med macro influencers når du ud til en større rækkevidde af mennesker, da de har flere følgere. Det er den forskel, der er vigtig at have i tankerne, når du skal vælge en influencer. Hvis du vil nå ud til flest mulig mennesker, så er det bedst at vælge en macro influencer.