Hovedet fuld af tal, og ikke mindst regnskab der skal holdes styr på. I gamle dage brugte vi papir og blæk, men nu er teknologien ændret, og programmer er blevet lavet, for at det hele skal være nemmere. Det hele bliver nemmere at holde styr på, pc’en gemmer alt du laver, så du slipper også for glemte papirer og lign. Det er et smart system, hvor alle tal bliver skrevet ind, og computeren formår selv at inddele alt, blot efter felter.
Hvad er Excel?
Excel er et databehandlingsprogram, Excel bruges til at skabe overblik . Excel bruges mest af private til at lave budgetter, men kan også bruges i erhvervslivet til at tage beslutninger i forbindelse med tal-fakta fremfor dine mavefornemmelser. Du har mulighed for at skrive dit indsamlede data ned, og derefter lave diagrammer, sammenligninger og andre fantasy ting, for at samle et overblik. Det er ideelt til private, for at få styr på økonomien, men også til virksomheder som har med regnskab at gøre.
Hvorfor bruge Excel?
Excel kan sagtens blive forvekslet med noget kedeligt, fordi det kun bliver brugt til regnskab. Excel er et nyttigt redskab, programmet kan en hel masse og give en god sammenhæng i optimering af arbejdsindsatsen, og sparring af tid på lommeregneren. Excel kan bruges i de fleste brancher, i hvert fald hvis du arbejder med forretningsplaner, budgetter, regnskaber & ikke mindst grafer. Det kan bruges i alle sammenhænge hvor der skal laves beregninger på tal, systematiske systemer, og en masse uoverskuelige grafer.
Hvad kan Excel hjælpe med i din virksomhed?
Der er ingen tvivl om at Excel kan hjælpe med en masse til dig og din virksomhed. Men når det kommer til regnskab og ikke mindst budgetter, så kan det hjælpe en del, for det er noget af det Excel er bedst til.