I vores verden anno 2019, er det det digitale marked, der fylder mest. Det digitale marked er det, som vi ofte sætter mest fokus på, når der er tale om markedsføring af virksomheder. Der er ofte stort fokus på optimering af virksomheders hjemmesider, apps, indhold på de sociale medier og digital kontakt med kunderne. Det er blevet meget populært at se smart ud online, men husker du også, at din virksomhed skal være fængende i det fysiske rum? Der er rigtig mange mennesker, der sætter stor pris på nærvær og den personlige betjening, hvorfor det er vigtigt at man som virksomhed også husker, at tilpasse sig de kunder, der gerne vil gøre brug af det fysiske rum, selvom den digitale tidsalder er over os.
Hvad kan du gøre for din virksomhed?
Der er mange muligheder for dig, der ønsker at gøre din virksomhed synlig i det fysiske rum. Det kan blandt andet være en mulighed at tage til arrangementer eller begivenheder, hvor du kan reklamere for din virksomhed. Det kan være alle mulige former for begivenheder, som blandt andet løb, festivaller eller koncerter. Hvis du vælger at tage til nogle af de førnævnte, så kan du med fordel vælge at anskaffe dig nogle forskellige reklamemetoder. Dette kan blandt andet være et reklametelt med logo på eller keychangers med logo. Hvis du vælger at få et telt med logo, så er din virksomhed synlig og det kan være nemt for personer, der ser det at huske din virksomhed. Hvis du vælger at anskaffe keychangers med logo, så kan du forære dem til mulige kunder, hvilket gør, at de med højest sandsynlighed vil tage den med hjem, og dermed er du allerede husket dagen efter, når de ser på din keychanger derhjemme.
Personer der har erfaring inden for området
En anden ide kan være at ansætte personer, der har erfaring inden for markedsføring og salg. Det kan være en dyr fornøjelse, men det kan være med til at sætte gang i salget i din virksomhed. Det vil i den lange bane kunne anses som en investering i din virksomhed, hvis du tager kontakt til nogen, der kan give dig tips og tricks inden for fysisk markedsføring. Hvis du blot ønsker at gøre tingene selv, er der også den mulighed, at du ansætter eller hyrer personer til et enkelt eller to events, som kan være din ansatte for en dag. Dette er ofte personer, som du kan finde igennem et eventbureau. Personer hos sådan et bureau vil ofte være vant til at udføre salgsarbejde, og rutinerede til at sælge en varer, som ikke afhænger af varen, men af forbrugeren. Du kan derfor trygt overlade salget til disse personer. Hvis du gør dette, kan du også bedre være til stede for dine kunder, da det kan være svært, hvis du blot er alene.
Fysisk markedsføring er vigtig, hvis du gerne vil bibeholde alle målgrupper, da der er mange, der stadig sætter pris på personlig betjening.