Vi lever i høj grad i et digitalt samfund hvor stort set alt er flyttet til internettet. Dette gælder både underholdning, undervisning, forretning, og derved også markedsføring. I og med at langt de fleste virksomheder har en hjemmeside og en webshop, så har de selvfølgelig også flyttet meget af deres markedsføring til internettet. Dette er der ikke noget at sige til, da markedsføring selvfølgelig skal være der hvor de potentielle kunder er. Den gennemsnitlige dansker bruger flere timer om dagen på internettet og sociale medier, og i løbet af den tid bliver vi bombarderet med reklamer, annoncer, online bannere osv. Men selvom online markedsføring er det nye, så skal vi ikke glemme det gamle. En så uhyre simpel metode som et gadeskilt er stadigvæk enormt effektivt. Find din virksomheds nye gadeskilte her.
De kan være der, vi er
Ligesom med online marketing, så er formålet med gadeskilte, at de kan være der hvor vi er: nemlig i bybilledet. Selvom vi bruger mange timer bag computerskærmen, så bruger mange af os også mange timer rundt i byen. Så med mindre vi lukker øjnene og risikere at blive kørt ned, så undgår vi ikke at blive påvirket af reklamer rundt omkring i byen.
Budskabet sætter sig i baghovedet
Der er lavet mange undersøgelser om, hvor mange beslutninger vi rent faktisk selvstændigt tager i løbet af en dag, og det er ikke mange. Vi bliver simpelthen påvirket i sådan en grad af online marketing, gadeskilte, fjernsyn osv., at vi tror, vi tager en beslutning som i virkeligheden er blevet påvirket af marketing som fx gadeskilte.
De kan nemt ændres
Selvom skilte selvfølgelig ikke er så nemme at fjerne og ændre som det er at ændre en annonce på nettet, så er det muligt. Man behøver altså ikke have det samme design altid, men i takt med at ens kampagne skifter, kan man skifte skiltet ud.
De kan spille sammen med onlinemarkedsføring
Ens offline marketing behøver dog ikke at stå alene. Man kan sagtens kombinere begge metoder, så både ens skilt og ens reklamer på nettet er ens. Dette skaber dobbelt effekt, da de potentielle kunder udsættes for reklamen på flere forskellige platforme.
God til den ældre del af befolkningen
Det er dog ikke alle som bruger det meste af deres tid på internettet. Mange ældre danskere befinder sig ikke så meget på internettet, da mange af dem ikke finder det relevant for dem. Det kan derfor meget vel være spil af tid og penge at lave online marketing rettet mod de ældre. Her vil det meget af tiden være bedre med et skilt ude i byen.