Ønsker du at få flere besøgende på din webshop, at øge konverteringen fra besøgende til kunde og få den gennemsnitslige omsætning pr kunde til at stige? Så bør du helt klart optimere din webshop. En optimering af din webshop har nemlig til formål at øge din personlige indtjening, og der skelnes mellem 3 forskellige veje, som man kan gå, når det gælder optimering af en webshop. De 3 veje er følgende:
I forhold til at øge antal besøgende på din webshop, skal du tænke i at skrive ting på din webshop, som også matcher det, som du sælger på din webshop. Google, som er en søgemaskine, fungerer ved, at folk slår et ord op, og så kommer der nogle hjemmesider frem, som matcher dette enkelte søgeord. Derfor er det kun godt, at have meget tekst på din webshop, fordi der så er større sandsynlighed for, at folk slår et ord op, som også står på din webshop. Det er også altid godt at annoncere for din webshop, og her skal du værre særligt opmærksom på at ramme den rigtige målgruppe, fordi ellers taber du blot penge på at annoncere.
I forhold til at øge konverteringen fra besøgende til kunde, skal du igen forsøge at matche de besøgende med den webshop, de møder. Det betyder, at du skal gøre dig nogle overvejelser om, hvilken målgruppe, som du forsøger at ramme, og hvordan designet på din hjemmeside derfor bør være.
Der er mange måder, hvorpå du kan øge omsætningen pr kunde. Du kan blandt andet tilbyde fri fragt ved et køb over x antal kr., du kan ligge nogle lækre produktbilleder op af dine varer, så folk bliver mere tilbøjelig til at ville købe dem. Og selvom det lyder gammeldags, virker en god kundeservice også effektivt. Så sørg for at dine kunder føler sig godt behandlet.